Republika Slovenija
  Ministrstvo za obrambo
  Generalštab Slovenske vojske
  Vojkova cesta 55
  1000 Ljubljana
  T: +386 (0)1 471 22 11
  F: +386 (0)1 471 16 50
  E: glavna.pisarna.gssv(at)mors.si

Sporočilo

13.11.2012

16. bataljon za nadzor zračnega prostora danes začel preverjanje začetnih operativnih zmogljivosti enote

Včeraj, 12. novembra, je 16. bataljon za nadzor zračnega prostora (16. BNZP) začel petdnevno načrtovano preverjanje začetnih operativnih zmogljivosti, na njem pa bodo pripadniki Nata preverjali postopke bataljona v različnih razmerah. V okviru preverjanja bo bataljon v simuliranem okolju izvajal vaje, katerih namen je preveriti usposobljenost enote za izvajanje taktičnih postopkov nadzora in kontrole zračnega prostora, zmogljivosti logistične komponente in delovanja enote za zaščito sil.
V okviru preverjanja bataljona bodo v slovenskem zračnem prostoru potekali tudi preleti vojaških zračnih plovil SV in italijanskih ter madžarskih zračnih sil. Tako bodo na urjenju v okviru rednega usposabljanja za zagotavljanje visoke stopnje usposobljenosti in odzivnosti enot, vključenih v Natov integrirani sistem zračne obrambe (NATO Integrated Air Defence System – NATINADS), v vlogi prestreženega letala oziroma tako imenovanega vsiljivca štiri letala pilatus PC-9M Slovenske vojske. V vlogi prestreznikov bosta par lovskih letal zavezništva eurofighter EFA-2000 italijanskih zračnih sil in par lovskih letal JAS 39 grippen madžarskih zračnih sil.
Cilj preverjanja bo urjenje taktičnih postopkov vizualne identifikacije vsiljivca v slovenskem zračnem prostoru in prisilnega pristanka vsiljivca na letališču Jožeta Pučnika Ljubljana. Ob izvajanju prisilnega pristanka se izvaja poseben postopek, pri katerem se tri letala hkrati približajo letališki stezi in eno izmed njih pristane, drugi dve letali pa jo le preletita. Frekvenca zvoka, ki ga oddajajo motorji letal pilatus PC-9M, eurofighter EFA-2000 in JAS 39 grippen, se razlikuje od frekvence zvoka, ki jo oddajajo motorji potniških letal, zato prihaja do drugačne vrste hrupa, ki pa se v moči bistveno ne razlikuje od hrupa, ki ga povzroča večje potniško ali tovorno letalo z dvema, tremi ali štirimi reaktivnimi motorji.
Letala pilatus PC-9M, eurofighter EFA-2000 in JAS 39 gripen bodo za potrebe preverjanja operativnih zmogljivosti bataljona letela nad osrednjo Slovenijo na višini od 6000 do 8000 metrov po naslednjem načrtu:
– v torek, 13. novembra, med 9. in 11. uro ter med 14. in 16. uro,
– v sredo, 14. novembra, med 9. in 12. uro,
– v četrtek, 15. novembra, med 9. in 12. uro.

Več informacij: Jani Krošl, mobilni telefon: 031 279 480.